Druhá etapa odstartovala do slunečného dne
Závěrečná etapa 40. Rally Bohemia odstartovala a zatím si nikdo nemůže být výsledkem jistý.
Každá automobilová soutěž končí až v cíli a do této doby je předčasné mluvit o jakékoliv jistotě v souvislosti s výsledky. Na rychlostních zkouškách Pohoř a Sychrov se stále bojuje a zejména dvojí průjezd nejdelší rychlostní zkouškou ze Sychrova do Malé Skály, která měří téměř 28 kilometrů, může přinést v celkovém pořadí změny.
Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia S2000 stále vede v absolutní klasifikaci a svůj náskok na nejbližší pronásledovatele navýšila na 21,2 vteřiny. Zvítězili v obou rychlostních zkouškách a soupeřům se nepatrně vzdálili. Se svým druhým místem stále není smířená plzeňská dvojice Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000, kteří ale možná budou muset ještě tvrdě hájit svou pozici před Krestou s Grossem. Roman Kresta s mladoboleslavským matadorem Petrem Grossem se Škodou Fabia S2000 totiž na Sychrově zatáhli, zajeli druhý čas jen dvě desetiny za „továrníkem“ Kopeckým a dostali se jen 8,3 vteřiny za Pecha s Uhlem. Lehce ztratila i posádka Fordu Fiesta R5 Jan Sýkora – Martina Škardová a Tarabus s Trunkátem se Škodou Fabia S2000 jsou za nimi již 10,6 vteřiny.
Na úvodní rychlostní zkoušce II. etapy havarovala posádka Jan Dohnal – Jakub Venclík s Peugeotem 207 S2000. Jejich vůz zůstal poškozený mimo trať, ale posádka vyvázla z nehody nezraněna.
I mezi dvoukolkami se stále bojuje a vypadá to na velmi dramatickou zápletku ve finále soutěže. Dosud vedoucí posádka Jiří Vrkoslav – Jiří Rada s Citroënem C2 S1600 lehce ztrácí a soupeři se k ní pomalu přibližují. Druzí Chentre a D’Herin se Škodou Fabia R2 jsou za nimi už 13,4 vteřiny a zrychlující Smékal s Hýbnerovou a Citroënem DS3 R3T jen 0,9 vteřiny za posádkou Škodovky. Celkově je prvních pět posádek dvoukolek v jedné minutě a to slibuje velmi napínavý boj až do samého finále.
Účastníci 40. Rally Bohemia i diváci si dnes připomínají výročí tragické nehody, která před rokem předčasně ukončila Rally Bohemia a při níž zahynul spolujezdec Bohuslav Ceplecha. Čest jeho památce.
Jan Kopecký, po RZ 15 na 1. místě: „Jedeme v klidu, není to žádný flatout. Bohemku jsem mockrát nejel a Sychrov v tomto směru asi jednou někdy v roce 2006. Pohoř byla nová pro všechny. Já jsem teď v rozpisu celkem dost zatáček opravoval, ale obě RZ jsme vyhráli. Auto funguje skvěle, ale musíme ještě zapracovat na nastavení podvozku na nové pneumatiky.“
Václav Pech jun. po RZ 15 na 2. místě: „Před cílem poslední RZ na Sychrově jsme šťouchli do balíku v retardéru, protože byl jinak postavený oproti plánku, co byl v itineráři. Máme lehce poškozený předek auta, ale nejvíc mě mrzí, že jsme tam kvůli chybě někoho jiného nechali hodně času. Musel jsem startovat auto, znova se rozjíždět a až do cíle ta jízda nestála za moc. Budeme ale dál bojovat.“
Roman Kresta, po RZ 15 na 3. místě: „První vložka po ránu mi moc nevyšla, tak na Sychrově jsem trochu přidal. Nebyl to ale žádný útok. Karty jsou podle mě rozdány. V této rychlosti, co jedeme tak i ztráta 10 sekund je hodně. Tempo je hodně vysoké a na třicetikilometrové vložce se musí rozložit i kvůli pneumatikám. Jeli jsme plynule a čas tam je. Mezi námi a Václavem je 8,3 vteřiny, ale on to tak nebude chtít nechat. Pojedeme dál, jak jedeme. Nechci riskovat.“
Jan Sýkora, po RZ 15 na 4. místě: „Na první vložce to nebylo tak zlé, ale teď na Sychrově jsem se bál, abych neutavil brzdy, takže jsem jel trochu vlažněji. Musíme na Sychrově ještě přidat, soupeři se nám trochu přiblížili. Jestli nás ale přeskočí, tak nás přeskočí. Neřeším to.“
Jaromír Tarabus, po RZ 15 na 5. místě: „Jsme spokojeni. Už včera odpoledne se mi více dařilo. Teď jsme něco stáhli na Honzu Sýkoru, tak uvidíme. On si to ale bude chtít také pohlídat a věřím, že vyhraje ten lepší.“
Vojtěch Štajf, po RZ 15 na 1. místě mezi produkčními vozy: „Na Vyskeři jsme si kontrolovali rozpis, protože je to nová RZ a Mifka byl o něco rychlejší než mi. Zkusil jsem na Sychrově přidat, ale odešel nám samosvor v zadním diferenciálu a auto se chovalo dost nevypočitatelně. Modlil jsem se, abychom už byli v cíli. Auto už si před Barumkou zaslouží větší repasi.“
Jiří Vrkoslav, po RZ 15. na 1. místě mezi 2WD: „Jedeme stále v pohodě, opatrnější tempo, což jsme si řekli včera a vychází to. Bál jsem se trochu té nejdelší zkoušky, protože jsem nevěděl, co to udělá s brzdami, ale v pohodě. Rezervy určitě jsou, ale jak jednou říkal Emil Triner, tak plyn určitě přidat jde, ale ono se to také může rozbít.“
Václav Dunovský, po RZ 15 na 4. místě mezi 2WD: „Teď se nám podařilo vyhrát sychrovskou rychlostní zkoušku, což je moje nejoblíbenější a srdeční zkouška. Líbí se mi, že je dlouhá. Paradoxně si myslím, že Pohoř jsme jeli precizně a líp, ale nějaké vteřiny jsme tam stejně dostali. Sychrov jsme se snažili jet plynule a to se asi povedlo. Uvidíme, jestli jsme schopní se někam ještě posunout, ale nevím, jestli to ještě půjde. Jeli jsme teď na předku nové pneumatiky a už se podle mě moc zrychlit nejde.“