BOHEMIA RALLY 2025

5. – 13. 7. 2025, MLADÁ BOLESLAV, CZE

Pondělí 10. 2. 2025

Před čtyřiceti lety vyhrál Rallye Škoda Harald Demuth

Organizační výbor letošní Bohemia Rally Mladá Boleslav již pracuje na plné obrátky. Dolaďuje především podobu tratě, shání potřebná razítka pro povolení průjezdu obcí na úsecích rychlostních zkoušek a sestavuje časový harmonogram. Mezi hlavní partnery soutěže bude opět patřit Město Mladá Boleslav. Proto není od věci podívat se do dávné historie Rallye Škoda/Bohemia.
Špičková konkurence se před čtyřiceti lety sešla na 12. ročníku Rallye Škoda, která se uskutečnila ve dnech 18. – 21. července 1985. Byla součástí Mistrovství Evropy s koeficientem 2 a Mitropa Cupu, dále pak byla vyhodnocena klasifikace národních, klubových, značkových a juniorských družstev.
Pro zajímavost – vklad, neboli startovné, činilo pro zahraniční posádky 100 DM, pro české posádky 500 Kčs. Posádky Mitropa Cupu startovné neplatily. Do Mladé Boleslavi se sjelo 155 posádek ze sedmnácti zemí a ve startovní listině se to hemžilo slavnými jmény – Carlsson, Demuth, Jonsson, Čubrikov, Aho, Kuzmič, Lartigue, Kalnay, Tomczyk, Moosleitner, Harrach, nebo Ferjancz a k tomu naši Křeček, Kvaizar, Pech, Sedlář, Urban, Lank a další.
Byla to jedna z nejnáročnějších “Škodovek” v historii. Na trati 1046 kilometrů bylo připraveno neuvěřitelných třiačtyřicet erzet, které měřily 428 km, což představovalo skoro polovinu celkové délky. Závodilo se na Kokořínsku, v okolí Boleslavi, Českolipsku, Českodubsku, Semilsku, Českém ráji nebo Železnobrodsku. Připomeňme alespoň několik legendárních úseků z té doby: Březovice-Mšeno-Romanov, Zátyní-Zahrádky, Skokovy-Olešnice, Bystrá-Čikvásky nebo Rejdice-Paseky nad Jizerou. Po první erzetě se vedení ujal Harald Demuth na továrním Audi Quattro A2, ale již od druhé rychlostní zkoušky až do dvaačtyřicáté vévodila soutěži posádka Mazdy RX 7 Ingvar Carlsson-Benny Melander a před poslední rychlostní zkouškou měla náskok 27 sekund. Na úplně poslední erzetě Střeleč-Plhov zajel Švéd až páté místo a o pouhé tři vteřiny prohrál souboj o vítězství s dvojicí Harald Demuth-Emilio Radaelli. Na vině byla především špatná volba pneumatik na posledních několik erzet. Třetí v cíli Maďar Attila Ferjancz s Renaultem 5 Turbo už ztrácel více jak čtrnáct minut. V rychlostních zkouškách dominoval Carlsson 25x, Demuth 15x a Ferjancz 1x. Nejúspěšnější českou posádkou se stala celkově čtvrtá dvojice Ladislav Křeček-Bořivoj Motl se Škodou 130 LR. “Eler” se ve startovním poli objevilo celek osmnáct a s těmito vozy startovali za PZO Motokov i Gerhard Kalnay a Pierre Lartigue. O náročnosti svědčí fakt, že na cílovou rampu do Mladé Boleslavi přijelo pouze sedmdesát dvojic.

www.rallybohemia.cz
www.facebook.com/rallybohemia,
www.instagram.com/rallybohemia

Mladá Boleslav 10.2.2025 Pavel Vydra
Foto: Jiří Rohlena a archiv autora

Hlavní partneři

Omlouváme se, ale nepodařil se načíst obsah okna.

Nastavení soukromí

Google Translate